Escape room w edukacji uczniów

Dzięki tej innowacyjnej metodzie uczniowie nie myślą w sposób szablonowy, tylko szukają nowych rozwiązań. Aktywni i zaangażowani, pracując w grupie bazują na różnorodnych zasobach i doświadczeniach. Kreatywna praca zespołowa mobilizuje uczniów do logicznego i analitycznego myślenia w specjalnie zaaranżowanej sali lekcyjnej na wzór pokoju, zwanego escape roomem.
CELE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ:
- Szybkie przyswajanie wiedzy- efektywna forma uczenia się, gdzie przez zabawę uczniowie chętniej się uczą.
- Integracja, rozwijanie kompetencji społecznych- do rozwiązania zagadek potrzebne jest zaangażowanie całego zespołu oraz współpraca grupy.
- Rozwój kompetencji informatycznych- praca z wykorzystaniem platform, aplikacji i narządzi multimedialnych.
- Rozwijanie spostrzegawczości uczniów oraz kreatywnego myślenia
i szybkiego łączenia faktów.
- Nabywanie umiejętności kształtowania się grupy oraz zachowania się zgodnie z obowiązującymi w danej sytuacji normami.
- Identyfikowanie się uczniów do funkcji oraz zadań odpowiednich
i przydzielonych poszczególnym osobom w grupie. - Przygotowanie uczniów do pełnienia odpowiednich funkcji w życiu społecznym.
Dorota Matlakiewicz