
Podsumowanie kampanii DBI 2025
W ramach zajęć z informatyki oraz zajęć wychowawczych, uczniowie zgłębiali tematy związane z bezpieczeństwem w Internecie, omawiając różne niebezpieczne sytuacje, w których mogą się znaleźć, oraz sposoby ich unikania. Wykorzystano materiały edukacyjne dostępne na stronach saferinternet.pl, które pomogły w zrozumieniu zagrożeń online. Kolejnym etapem działań było tworzenie przez uczniów ulotek i plakatów, które miały na celu przestrzeganie przed nieodpowiednimi praktykami w sieci.
Starsze klasy zorganizowały debatę na temat „Jak wspomóc osoby starsze, aby uniknęły niebezpiecznych sytuacji w sieci?”. Szczególny nacisk kładziony był na zagadnienia związane z wyłudzaniem danych i analizą treści zamieszczanych w sieci (fakenews’y). Uczniowie dzielili się własnymi doświadczeniami, omawiając przykłady zagrożeń, z którymi mieli styczność ich bliscy. W oparciu o zdobytą wiedzę i analizę przypadków różnych zagrożeń, podczas zajęć informatyki uczniowie tworzyli prezentacje i krzyżówki interaktywne.
Wszyscy uczniowie naszej szkoły mieli również możliwość uczestnictwa w spotkaniu z przedstawicielem straży miejskiej, który oprócz różnych form zagrożeń czyhających na użytkowników Internetu, dokładnie omówił postępowanie i konsekwencje prawne wynikające z nieprawidłowego postępowania w sieci.
P.Ś.