
Witaj na naszej stronie
Projekty, programy i kampanie realizowane w naszej placówce:
Każdego roku, nasza szkoła przystępuje do nowych programów, projektów lub kampanii a także kontynuuje realizację zadań wynikających
z wcześniej podjętych działań.
Rok szkolny 2023/2024
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY SZLACHETNIE I ZDROWO Z MAŁPKĄ IWONĄ
Odbiorca działań projektowych: uczniowie klas 1-3 SP.
CELE PROJEKTU:
· kształtowanie postaw szlachetności,
· kształtowanie postaw dbałości o zdrowie, rozbudzanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie,
· rozwijanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne,
· integracja zespołu przedszkolnego/klasowego,
OPIS PROJEKTU:
Postacią przewodnią projektu jest małpka Iwona, która jest strażniczką szlachetnych zachowań, przestrzegania zasad zdrowego żywienia oraz dbania o przyrodę. W poszczególne dni będzie tłumaczyła, jak być grzecznym, jak żyć zdrowo, jak żyć w zgodzie z naturą.
Projekt składa się z trzech modułów tematycznych:
I Moduł SZLACHETNOŚĆ
II Moduł ZDROWIE
III Moduł PRZYRODA
Koordynator: Dorota Matlakiewicz
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „ZABAWA SZTUKĄ”
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe:
tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym,
ogólnopolskim, europejskim i światowym,
rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi atrybutami tj. kreatywnością, innowacyjnością,
zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi.
Założenia projektu:
wspomaganie rozwoju dzieci,
odkrywanie dziecięcych talentów,
budowanie więzi w grupie,
rozwijanie wiary we własne możliwości,
współpraca z środowiskiem lokalnym, w tym z instytucjami kultury, artystami, branie udziału w wyjściach i wycieczkach związanych z tematyką dotyczącą projektu,
kształtowanie wartości i umiejętności związanych z zachowaniem się w miejscach dotyczących świata sztuki,
udział w akcjach propagujących działalność twórczą,
rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.
Projekt powstał na bazie programu własnego pt. „Zabawa sztuką”, jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024 tj.:
„Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy (…)”.
W projekcie stawiamy na proces twórczy, rozwój kreatywności i kompetencji kluczowych, dlatego nie wykorzystujemy kolorowanek, szkiców nauczycieli, wydruków, kart pracy, wszelkich elementów, które powielają schematy i ograniczają twórczość dzieci i młodzieży.
Koordynator: Edyta Paruch
Rok szkolny 2022/2023
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „ZABAWA SZTUKĄ”
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe:
tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy,
wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym,
ogólnopolskim, europejskim i światowym,
rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi atrybutami tj. kreatywnością, innowacyjnością,
zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi.
Założenia projektu:
wspomaganie rozwoju dzieci,
odkrywanie dziecięcych talentów,
budowanie więzi w grupie,
rozwijanie wiary we własne możliwości,
współpraca z środowiskiem lokalnym, w tym z instytucjami kultury, artystami, branie udziału w wyjściach i wycieczkach związanych z tematyką dotyczącą projektu,
kształtowanie wartości i umiejętności związanych z zachowaniem się w miejscach dotyczących świata sztuki,
udział w akcjach propagujących działalność twórczą,
rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych.
Projekt powstał na bazie programu własnego pt. „Zabawa sztuką”, jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej oraz podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 tj.:
„1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, (…).
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy (…)”.
Koordynator: Edyta Paruch
PROJEKT EDUKACYJNY „Z KOTEM AMADEUSZEM PRZEZ ŚWIAT WARTOŚCI
I EMOCJI”
Postacią przewodnią projektu jest kot Amadeusz, który jako główny bohater w wierszykach z książki „O kotku Amadeuszu, czyli wiersze na małe i duże troski” podejmuje tematy znane wszystkim dzieciom. Dzieci uczą się jak radzić sobie z emocjami, jakie są sposoby rozwiązywania problemów oraz rozwijają umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Cele projektu do osiągnięcia przez dziecko/ucznia:
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozróżniania emocji,
– kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami,
– kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów,
– kształtowanie postaw prospołecznych,
– pobudzenie poczucia własnej wartości,
– kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji – podstawowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023,
– wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci – podstawowy kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023.
Koordynator: Dorota Matlakiewicz
PROGRAM EDUKACYJNY “ZNAMIĘ? ZNAM JE!”
Program edukacyjny “Znamię? Znam je!” jest jedną z inicjatyw służących popularyzacji wiedzy na temat profilaktyki i czynników ryzyka czerniaka skóry, skierowaną do uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych oraz młodzieży ze szkół ponadpodstawowych.
Więcej informacji: Program edukacyjny: „Znamię? Znam je!” – Fundacja Gwiazda Nadziei.
Koordynator: Dorota Matlakiewicz
AKADEMIA DOJRZEWANIA LACTACYD
„Akademia Dojrzewania Lactacyd” to program mający na celu edukację zdrowotną dziewcząt w okresie dojrzewania, wyjaśniania procesów i zmian, które zachodzą zarówno w ciele, jak i w psychice młodych dziewcząt. Program edukacyjny zwracający uwagę na istotne aspekty od higieny intymnej, poprzez relacje w grupie rówieśniczej.
Koordynator: Dorota Matlakiewicz
PROJEKT „NIEPEŁNOSPRAWNY
CZY SPRAWNY?”
Głównym założeniem projektu jest integracja osób niepełnosprawnych z osobami sprawnymi oraz wzbogacenie wiedzy na temat funkcjonowania osób niepełnosprawnych. Podczas zajęć uczniowie pełnosprawni zapoznają się z pojęciem niepełnosprawności, jej rodzajami oraz potrzebami osób niepełnosprawnych.
Koordynator: Dorota Matlakiewicz
SEW A SOFTIE’S 5th GLOBAL KIDS SEWING PARTY
Sew a Softie’s 5th Global Kids Sewing Party to międzynarodowy projekt, w którym na dzień dzisiejszy bierze udział 4 500 dzieci z 17 krajów, zaangażowanych w szycie miękkich przytulanek i obdarowaniu nimi osób w swojej społeczności. Jest to projekt podczas, którego dzieci i młodzież zdobywają wiedzę na temat doboru odpowiednich materiałów i technik szycia. Wspólnie spędzony podczas szycia czas służy integracji, rozwijaniu kreatywności oraz minimalizowaniu tęsknoty za domem rodzinnym.
Koordynator: Dorota Matlakiewicz
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA
Z UNICEF 2022
UNICEF
Projekt realizowany w listopadzie, kiedy przypada rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. Celem projektu jest zorganizowanie obchodów rocznicy uchwalenia konwencji, zwrócenie uwagi na dzieci i ich prawa, przybliżenie uczniom tematyki praw dziecka, kształtowanie postawy otwartości i tolerancji, zwracanie uwagi na kwestie przeciwdziałania dyskryminacji.
Koordynator: Sylwia Piszczek
BohaterON
Fundacja Rosa, Fundacja Sensoria i Fundacja Pokolenia Kolumbów
BohaterON – włącz historię! to ogólnopolska kampania mająca na celu upamiętnienie
i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku.
VII edycja, tegoroczna, polegała na prowadzeniu zajęć i dodawaniu wpisów na portal dumnizpowstancow.pl
Kartka dla Powstańca – specjalna edycja projektu Kartka ze Szpitala i część ogólnopolskiej kampanii historycznej „BohaterON – włącz historię!”
Fundacja Rosa, Fundacja Sensoria i Fundacja Pokolenia Kolumbów
Projekt ma na celu działania terapeutyczne i edukacyjne skierowane do pacjentów szpitali w całej Polsce. Kampania ma na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Uczniowie z otrzymanych od fundacji materiałów wykonują własnoręcznie biało-czerwone laurki z życzeniami dla uczestników powstania. Wykonywaniu laurek towarzyszą zajęcia edukacyjne nt. powstania.
Koordynator: Sylwia Piszczek
EKONOMIA NA CO DZIEŃ
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim.
Program edukacyjny z zakresu edukacji ekonomicznej i doradztwa zawodowego, którego celem jest dostarczenie uczniom elementarnej wiedzy ekonomicznej oraz rozwijanie wśród nich postaw społecznych i przedsiębiorczych, tak aby potrafili zrozumieć procesy gospodarki rynkowej oraz zasady racjonalnego gospodarowania zasobami w życiu codziennym.
MOJE FINANSE
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości
Patronat Honorowy Ministerstwo Finansów
Celem programu jest poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów dotyczących efektywnego zarządzania finansami osobistymi, wspieranie przedsiębiorczości oraz budowanie własnego kapitału społecznego–ekonomicznego a także wzmacnianie kompetencji pomocnych w dokonywaniu wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej czy przyszłości zawodowej.
Koordynator: Sylwia Piszczek
Projekt BAKCYL
Projekt Warszawskiego Instytutu Bankowości
Projekt polegający na przekazywaniu młodzieży, przez pracowników bankowych, praktycznej wiedzy finansowej i umiejętności wykorzystywania usług finansowych, tak aby ułatwić im świadomy i pomyślny start w dorosłe życie w nowoczesnym społeczeństwie. Lekcje dla młodzieży online.
Koordynator: Sylwia Piszczek
Ogólnopolski Charytatywny Dzień w Piżamach – Obudź w Sobie Anioła
Fundacja Gdy liczy się czas
Zorganizowanie w szkole dnia w Piżamie, aby zwrócić uwagę na zdrowie i empatię, pomoc drugiemu, zwłaszcza słabszemu człowiekowi, solidarność z dziećmi, przebywającymi na oddziałach onkologicznych, dla których piżamy to codzienność.
Koordynator: Sylwia Piszczek
Złote Szkoły NBP ogólnopolski program edukacyjny
NBP
Ideą programu jest przygotowanie młodzieży do bezpiecznego i swobodnego poruszania się w świecie finansów, rozbudzenie postaw przedsiębiorczych i prospołecznych. Każda edycja Programu ma jeden temat przewodni z zakresu ekonomii i finansów. W tym roku jest to hasło Poznajemy Bank Centralny.
Koordynator: Sylwia Piszczek
Projekt edukacyjny
„Przygody przedsiębiorczego Dżeka”
Inicjatywa, będąca elementem programu „EduAktywni – przedsiębiorczość dla każdego
Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, partner generalny Bank Pekao S.A.
Projekt oparty na idei zawartej w książce Janusza Korczaka „Bankructwo małego Dżeka”, którego celami są:
· popularyzacja postaw przedsiębiorczych i wiedzy ekonomicznej ,
· rozwój kompetencji kluczowych,
· budowanie umiejętności uczestnictwa w życiu społecznym,
· przeciwdziałanie bezrobociu i wykluczeniu społecznemu,
· dostarczenie wiedzy i umiejętności dotyczących przedsiębiorczości.
Koordynator: Sylwia Piszczek
Akcja społeczno – edukacyjna Żonkile
Muzeum POLIN
Celem akcji jest zachowanie pamięci o przeszłości jako jednej z nadrzędnych wartości, budowanie postaw solidarności, zwracanie uwagi na siłę wspólnoty i tolerancję, edukacja dzieci i młodzieży na temat wydarzeń sprzed 80 lat i wręczanie papierowych żonkili – symbolu pamięci o powstaniu w getcie warszawskim
Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu
Muzeum POLIN
Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu został uchwalony w dniu 1 listopada 2005 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, dla uczczenie pamięci ofiar pochodzenia żydowskiego, pomordowanych w czasie II wojny światowej przez nazistowskie Niemcy. Datę obchodów wyznaczono na 27 stycznia, czyli rocznicę wyzwolenia obozu KL Auschwitz-Birkenau w 1945.
W szkole przeprowadzono zajęcia edukacyjne dotyczące tematyki Holokaustu.
Koordynator: Sylwia Piszczek
Konkurs wojewódzki online „Co wiem
o zawodach rzemieślniczych?”
Konkurs skierowany do uczniów klas 7 i 8 szkół przyszpitalnych.
Celem konkursu było:
· rozwijanie zainteresowań związanych z zawodami rzemieślniczymi,
· popularyzowanie i przybliżanie pracy rzemieślników,
· stwarzanie możliwości rywalizacji fair play wśród uczniów,
· kształtowanie umiejętności zastosowania TIK.
Koordynator: Sylwia Piszczek
MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA”
Główne założenia i cele projektu to:
– kształtowanie postaw patriotycznych dzieci i młodzieży, szacunku do własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej, uwrażliwienie na historię, folklor i tradycje Polski, dostrzeganie wartości dorobku polskiej nauki i kultury,
– uwrażliwienie na piękno języka polskiego, zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną,
– budzenie poczucia empatii wobec innych ludzi, kształtowanie umiejętności dostrzegania potrzeb innych i niesienia pomoc.
Projekt objęty jest Honorowym Patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Łódzkiego, Łódzkiego Kuratora Oświaty, Fundacji Niepodległa i Wydawnictwo Bliżej Przedszkola.
Koordynator: Lucyna Różek
Klimat dla Młodych
Projekt edukacyjny UNICEF „Klimat dla Młodych”, którego celem jest kształtowanie świadomości dzieci i młodzieży w zakresie ekologicznego stylu życia; inspirowanie społeczności szkolnej do podejmowania działań w obszarze ochrony środowiska i ekologii oraz uświadamianie młodym ludziom, że mogą się aktywnie włączać w działania dotyczące klimatu w swoich społecznościach lokalnych.
Koordynator: Sylwia Piszczek
Klub Szkół UNICEF
Program Klubu Szkół UNICEF opiera się na zaangażowaniu młodzieży. Tutaj wszyscy chętni, aktywni i wrażliwi na problemy społeczne młodzi ludzie mogą realizować aktywności proponowane przez UNICEF bądź wykorzystywać własne pomysły dotyczące praw dziecka i pomocy humanitarnej.
Koordynator: Sylwia Piszczek